tirsdag den 30. oktober 2007

Interview Doctor Asp

[6:09] Lucca Coage: Hvor længe har du været her i SL
[6:09] Doctor Asp: snart 1 år
[6:10] Lucca Coage: er det rigtigt at det er dig der har skabt WD
[6:10] Lucca Coage: ?
[6:10] Doctor Asp: vi er et team på 3 personer, der har købt disse to øer
[6:10] Doctor Asp: og bygget næsten det hele selv
[6:11] Lucca Coage: imponerende, hvordan kom i på den ide?
[6:12] Doctor Asp: det var i foråret, hvor hypen over SL var størst
[6:13] Doctor Asp: vi tror på, at virtuelle verdener bliver næste generation af internettet
[6:13] Doctor Asp: så det gælder om at være med fra starten
[6:13] Doctor Asp: og vi har allerede nu et solidt forspring
[6:13] Lucca Coage: ja der er noget der tyder på det
[6:14] Lucca Coage: så er det økonomiske interesser der er hoved motivationen for wd?
[6:14] Doctor Asp: ja, helt klart
[6:15] Doctor Asp: vores forretningsfilosofi er at udleje butikker og kontorer til RL virksomheder og organisationer
[6:16] Lucca Coage: hvor langt vil du så sige at i er nået
[6:16] Lucca Coage: i forhold til jeres mål
[6:16] Doctor Asp: målet er at en af os skal kunne leve af det - og der er lang vej endnu
[6:17] Lucca Coage: ok, jeg kan se at du er medlem af forskellige grupper
[6:17] Lucca Coage: Hvad bruger du grupperne til og hvordan bruger du dem?
[6:17] Doctor Asp: de fleste grupper er vores egne
[6:18] Doctor Asp: dem bruger vi til at styre rettigheder med
[6:18] Lucca Coage: ahh
[6:18] Doctor Asp: en gruppe til folk med alle rettigheder
[6:18] Doctor Asp: en gruppe til vores byguider
[6:19] Doctor Asp: en gruppe til vores butiksejere osv.
[6:19] Lucca Coage: ok
[6:19] Doctor Asp: de eksterne grupper jeg er med i, er i samme princip
[6:20] Lucca Coage: De to andre personer du har skabt wd med, er det bekendtskaber fra rl eller er det avatare du har mødt i sl?
[6:20] Doctor Asp: det er to RL venner som jeg har kendt i mange år
[6:22] Lucca Coage: ok
[6:23] Lucca Coage: har du sociale relationer her i sl som er skabt herinde og udelukkende er sl bekendtskaber?
[6:24] Doctor Asp: ja - dem har jeg mange af
[6:24] Doctor Asp: jeg har et kæmpe netværk af alle mulige mennesker
[6:25] Doctor Asp: kunder, kollegaer, ansatte, konkurrenter, journalister, WD vennegruppen m.m.
[6:26] Lucca Coage: Hvordan adskiller dit netværk i SL fra dit netværk i RL?
[6:27] Doctor Asp: mit SL netværk er mange gange større end mit RL netværk
[6:27] Doctor Asp: til gengæld er mit RL netværk baseret på rigtig gode venner, familie m.v.
[6:28] Lucca Coage: Hvad vil du sige dit SL netværk er baseret På?
[6:28] Doctor Asp: hovedsaligt på en fælles interesse i SL
[6:29] Doctor Asp: jeg har endnu ikke mødt nogen, der interesserer sig for en af mine andre interesser nemlig gamle danske jernbaner
[6:29] Lucca Coage: Lol.......har du også et "hjem" herinde?
[6:30] Doctor Asp: jeg "bor" i Ejendomsmæglerkontoret her henne på hjørnet
[6:30] Lucca Coage: nå ja
[6:30] Lucca Coage: der har jeg været forbi
[6:31] Doctor Asp: så har du set vores organisationsdiagram?
[6:31] Lucca Coage: ja jeg har, det er meget fint
[6:32] Lucca Coage: jeg har også hilst på niels og pach
[6:32] Doctor Asp: der er rigtig mange, der står her på Torvet og smalltalker - det er ikke lige mig - det er spild af tid
[6:32] Lucca Coage: nå der er han jo
[6:32] Doctor Asp: ja - de er en del af netværket
[6:33] Doctor Asp: vi er også det mest besøgte danske sted i SL
[6:33] Lucca Coage: ja jeg synes det er rart der altid er nogen man kan spørge til råds
[6:33] Lucca Coage: tit og ofte kommer man til et sted hvor man er palle alene i verden
[6:33] Doctor Asp: der er næsten altid folk her på Torvet
[6:34] Doctor Asp: der er generelt meget øde i SL
[6:34] Doctor Asp: vi har også et samarbejde med de øvrige danske øer - for at trække trafik rundt mellem os
[6:35] Lucca Coage: godt tænkt
[6:35] Doctor Asp: Danish Island Owners er navnet på det netværk
[6:36] Lucca Coage: Så kender du måske Heidi Ballinger
[6:36] Doctor Asp: hende kender jeg rigtig godt
[6:37] Doctor Asp: hun har bedt mig om at klippe den røde snor over ved hendes jobmesse i aften :-)
[6:37] Lucca Coage: Kan du bruge dit netværk fra sl til noget i RL?
[6:37] Lucca Coage: ahh hvor godt
[6:37] Lucca Coage: du må hilse hende jeg kan desværre ikke komme
[6:37] Doctor Asp: SL og RL hænger jo sammen
[6:37] Lucca Coage: ja det er jo det
[6:37] Doctor Asp: jeg holder ikke de to ting adskilt
[6:38] Doctor Asp: jeg er den samme i SL som i RL
[6:38] Doctor Asp: jeg skal nok hilse
[6:38] Lucca Coage: så for dig er sl en ekstra dimension til RL?
[6:39] Doctor Asp: ja - på samme måde som internettet, tv og alle mulige andre platforme
[6:39] Lucca Coage: ahh ok.
[6:39] Lucca Coage: nå Chanet Chan kalder mig tilbage til workshoppen
[6:39] Lucca Coage: Tak skal du have for din tid
[6:39] Doctor Asp: åh åh ;-)
[6:40] Doctor Asp: det var så lidt
[6:40] Doctor Asp: held og lykke med opgaven :-)
[6:40] Lucca Coage: tak for det

Ingen kommentarer: